Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

And the story goes on...

Av Mary - 29 januari 2009 09:01

Det va helt fel natt att börja vänja av Bruno från bröstet. Han hade mellan 39,5 - 40,0 grader C hela natten. Jättejobbigt! Han låg naken, endast blöja och vi gav honom panodil 60mg vid 22 tiden. Men tyvärr hjälpte inte denna. Killen är ju rätt stor o väger redan 10kg. Vi fick pyret till att somna i allafall. Jag pratade med apotekets medicinrådgivning och hon sa att vi kunde ge honom en pilla 125mg om han skulle vakna  mellan 1-1½ timme senare. Då fick han en större dos (helt enligt henne råd på apoteket). Denna verkade inte heller hjälpa febermässigt. När kl. va ca 4 va jag helt slut. Då fick jag väcka stackars Martin som endast hade 1timme kvar att sova. Han har ju stuckit upp till Alingsås idag med nya jobbet.

Han tog med sig Bruno ner iallafall. Bruno somnade (som alltid) direkt i hans famn och jag fick sova 1 timme. Jag va under natten även inne hon Malte som vaknade 2 gånger. Men somnade om rätt snabbt igen. Så han har iallafall tillbringat natten i sin säng. Vilket är toppenbra!

Klockan 5 fick Bruno en panodil 125mg igen och vi sov till kl. 7 då Malte kom in. Sen låg vi i sängen till kl 8 utan feber!

Nu är jag helt coco i päran men väldigt glad att det är en ny dag och att Bruno är bättre.

Jag själv har knaprat Ipren var 4-6 timme (typ). Men Mamma, jag lovar, jag tar inte i onödan. Utan jag orkar inte gå och må dåligt samtidigt som jag ska ta hand om barnen...

Martin kommer hem i natt. Det är ju en bit till Alingsås och tillbaka samt att de ska jobba där uppe också... tokigt men lättförtjänta pengar ;-) Vilket vi uppskattar massor *smile*


Nu ska jag återgå till mina små snoriga kottar.


Jag återkommer med en uppdatering later...

 
 
Ingen bild

Ida

29 januari 2009 10:56

fasen va jobbigt det låter...:-(

 
Ingen bild

kamilla

29 januari 2009 15:27

tack för ett stärkande samtal! Känndes så bra att prata me dig! Krama familjen o pussa mitt fadderbarn! Hoppas ni snart mår bättre! Kamilla kämpar vidare.....

 
Ingen bild

Mary

29 januari 2009 19:19

Ja det va verkligen skönt att få prata med dig syster kamilla! Pågarna saknar dig. Vi får ses snart.
Stoooooooooooora Kramar från oss och tro mig, allt löser sig till det bästa!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 17 februari 2009 11:34

MIN NYA BLOGGADRESS ÄR: www.marylous.blogg.se   I HAVE CHANGE BLOGG: www.marylous.blogg.se   ICH HABEN EIN NEUEN BLOGG ADRESSE: www.marylous.blogg.se   Visit me there!!! ...

Av Mary - 17 februari 2009 08:21

ligger på vår säng och skriver. Killarna är på sitt rum och leker. Lyckan är total! :-) Jag tittar ut genom fönstret och tjocka vita moln rullar sakta förbi. Det ser så fint ut. Det är så mycket som gör mig glad. Just nu är jag glad över att pojkarna...

Av Mary - 16 februari 2009 21:29

Nu är kl snart halv tio och jag är trött. Vill bara lägga upp lite bilder på underbara saker:     vår sötsöt Bruno! Bilden är tagen från vår nya Videokamera. Tyvärr är inte kvaliten på fotona super så alla bilder på Maltesen blev suddiga. Men honom...

Av Mary - 16 februari 2009 12:29

Kl sju gick vi upp. Jag fixade till pojkarna så de va rena och snygga :-) Då ringer telefonen. Martin, som va på väg till sitt nya jobb... första dagen hade glömt sitt ID kort. Detta ID måste han ha för att få tillträde till MAS-område. OK, det va ba...

Av Mary - 15 februari 2009 20:42

vad ska ni göra?   Martin börjar jobba imorgon. Malte är hemma hela veckan, har sportlov ;-) Jag är hemma som vanligt Bruno-theboy är självklart här också   Vi vill gärna träffas och fika och leka... hör av er!!!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards