Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Mary - 8 januari 2009 12:55

Idag va vi på BVC med Bruon. Han växer som han ska. Killen väger 10kg och är 73cm lång. Han är en perfekt liten kille!

Malte är på dagis. Han älskar det :-)  Igår åkte de så mycket pulka där att när jag kom va deras lilla backe helt brun, som om de hade sopat kullen. Dom är så söte, barnen på "vårt" dagis/förskola!

Dock va Malte lite förbryllad igår när han kom hem. Jag undrade vad de gjort idag och han sa att de ätit och åkt pulka. Jag frågade om de inte lekt. Nja, han fick inte leka med de stora killarna. De hade lekt Pokamondjur och han fick inte vara med... ach sa han Pokamondjur är dumt...

Tokunge!

Imorse när Martin stigit upp gick Malte ner till honom och sa: "Pappa, du får inte åka! Varför inte sa Martin? För då har ju jag ingen Pappa mer sa Malte."

Hjärtat har vant sig så att ha sin pappa hemma nu att han inte vill att han ska åka till jobbet...


Jag har lovat vänner från min forna hemtrakt att skriva lite till dem så här kommer lite:


Ueberzetsung von Swe zu De:

Wie ihr schon weiss bin ich nicht so gut in deutsch schreiben aber trotzdem versuche ich ein par setze zu schreiben so das ihr auch lesen kannst was ich/wir so mache

Malte hat wieder kindergarte angefangen nach dem ferien. Er libt es da und das freut uns sehr. Bruno wart heute beim "arzt" um sich zu wiegen und messen. Er wiegt schon 10kg und ist 73cm gross

Ich freue mich so das Monie Lee ende disem monat zu uns komme. Es wird sooo toll dich wieder zu sehen Monie!!! Ich wird dir selbstverstendlich ein kuchen backen... Ich glaube ich wird die "sommerkuchen" umnennen zu Moniekuchen!!! :-) "schö gel"


Bis später freunde!


Visst är de söta!!!



/Mary


Ovido - Quiz & Flashcards