Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Snö, snö, snö... trotsa vädret & låtsa som det... hmmm, det snöar? Näää det går ju inte?!?

Av Mary - 12 februari 2009 08:49

Visst är det fint och absolut det ända som är bra med vintern (i mitt liv). Snön faller så vackert utanför mitt fönster. Bruno sussar gott i sin vagn och jag sitter här o hänger. Tokigt att man inte har något bättre för sig än att glo in i skärmen?! Jag är så harmonisk, lyssnar på Jocke (thåström) och njuter av min stund.

M & M är påväg till dagis, förhoppningsvis redan där.


Bruno tog sitt första steg utan stöd nu i morse. Han va självfallet helt omedveten om sitt framsteg och det hela va troligen en tillfällighet, men jag som Mamma ropa högt -HAN GÅÅÅÅÅÅR! Martin kastade sig på golvet o sa -Ja, gå till pappa då. Bruno stod rakt upp och stirrade på oss med ett smile, ff utan stöd. Sen satte han sig ner o kröp bort till farsan istället. Det är ju mycket säkrare så *skratt*.


Vi vaknade av att Farfar plogade vägen här utanför, vi bad honom igår. Denna stackars väg verkar vara lämnad till sitt öde. Den tillhör kyrkan, men kyrkan vill inte veta av den. Är det en oäkting tro??? Tokigt! Kyrkan är oxå en tokig "förening". Men det är ett annat tema. Kanske värdigt att ta upp här och starta lite debatt??? Kanske, kanske inte eller mosche, mosche nein som man typ säger i Polen...


Nej nu ska jag checka vädret, vill åka till Malmö... eller mannen vi åka till Malmö, har han spenderbyxan på??? Vad tror du???

Fan vilken najs pseudonym... spenderbyxan... finns säkert! Jag byter namn...

Ciao,

Spenderbyxan... ?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 17 februari 2009 11:34

MIN NYA BLOGGADRESS ÄR: www.marylous.blogg.se   I HAVE CHANGE BLOGG: www.marylous.blogg.se   ICH HABEN EIN NEUEN BLOGG ADRESSE: www.marylous.blogg.se   Visit me there!!! ...

Av Mary - 17 februari 2009 08:21

ligger på vår säng och skriver. Killarna är på sitt rum och leker. Lyckan är total! :-) Jag tittar ut genom fönstret och tjocka vita moln rullar sakta förbi. Det ser så fint ut. Det är så mycket som gör mig glad. Just nu är jag glad över att pojkarna...

Av Mary - 16 februari 2009 21:29

Nu är kl snart halv tio och jag är trött. Vill bara lägga upp lite bilder på underbara saker:     vår sötsöt Bruno! Bilden är tagen från vår nya Videokamera. Tyvärr är inte kvaliten på fotona super så alla bilder på Maltesen blev suddiga. Men honom...

Av Mary - 16 februari 2009 12:29

Kl sju gick vi upp. Jag fixade till pojkarna så de va rena och snygga :-) Då ringer telefonen. Martin, som va på väg till sitt nya jobb... första dagen hade glömt sitt ID kort. Detta ID måste han ha för att få tillträde till MAS-område. OK, det va ba...

Av Mary - 15 februari 2009 20:42

vad ska ni göra?   Martin börjar jobba imorgon. Malte är hemma hela veckan, har sportlov ;-) Jag är hemma som vanligt Bruno-theboy är självklart här också   Vi vill gärna träffas och fika och leka... hör av er!!!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards