Alla inlägg den 7 december 2008

Av Mary - 7 december 2008 21:09

Oj andra advent är det idag!

Vi började dagen med en picknick på lekparken i stan. Vi hade mackor, bullar, kaffe, varm O´boj, välling & kakor med oss. Mums!

Vi tillbringade ett par timmar där, i kylan sen åkte vi hem. Väl hemma kom VedNisse med en kubik ved åt oss. Najs, äntligen kan vi elda igen. Martin/Märlan har ju opererat handen och kan själv inte klyva ved och deffinitivt inte bära så jag fick ta i och bära en kubik ca. 6m upp för trappan och stapla det på verandan. Ja för där ska det ligga nu. Nära och bra när det behövs fyllas på i spisen!

Detta gick rätt fort och när jag va färdig fick vi oväntat besök av min underbara Mamma. Jag nämnde ju för en tid sedan att jag ville ha en röd lampa a ´la 50tal i hallen. Men visst, min goa mor kom med en ursnygg, helt fantastisk lampa åt mig i tidig födelsedagspresent. Jag fyller ju snart 22. Wow, den är en riktig fröjd för ögat. Se nedan själva! Därefter, när mom hade kört baka jag o Maltesen pizza burritos... mmmm de va gott!

Nu har jag fixat lampan och hängt upp Henne. Så fin! Tack Mamma!!!



Tyvärr syns det inte på bilden (im not a good photographer) hur snygg den är. Får testa imorgon igen då det är ljust ute. Men därför tog jag denna bild tidigare:



Sen va jag bara tvungen att ta en bild på kontorslampan i taket osså:



Härlig eller. Denna fick jag av vår goda vän Eve-Mattias


Sen va vi ju på loppis igår. Härliga loppisvärld, här är jag igen!


Detta bord inhandlades. Dålig bild (igen) men va fan:



GOD NATT xox, Mary

Ovido - Quiz & Flashcards