Alla inlägg under november 2008

Av Mary - 10 november 2008 10:43

här är ett par bilder till från då.


Monie: hast du diese gesehn?



und dashier sooo schön:







Av Mary - 10 november 2008 10:24

Hi,


jetzt hast du ein paar bilder gesehen. Ich verstehe das du es nicht lesen kannst aber wenigsten sehen ;-)

Du kannst ja kommentieren wenn du möchtest. Drueck an Kommentera und schreib...


Foto von unsere kleine urlaub in Wiesbaden 2006


Schöne bilder oder?!



 

Av Mary - 10 november 2008 10:13

Malte: Ohhh det är gott mamma

Jag: Nej, vänta låt formarna va

Malte: Nej det är ju gott *högre ton*

Jag: Ja men ta ur bunken, inte ur formen

Malte: mmmm gott  



Av Mary - 10 november 2008 09:58

Har vänner från utlandet som tyvärr inte kan läsa svenska så jag får mate dessa med bilder från oss istället: Lock and Enjoy!

Mina barn/ meine kinder / My children:


Malte



Bruno eller Sotis, vad ni föredrar. Han har just smakat på pinnen som vi använder till spisen för att putta in papper och stockar... tokunge!



Trött, förskräkt eller bara sur??? Vad tror ni?


Och Bruno en gång till i sin underbara stol från gissar 70 talet. Är den inte underbar!?




Av Mary - 10 november 2008 09:49

Och våra bilder har fått en tillfällig plats. Rummer ska ju målas om, thank god! *Men tills dess får våra fina bilder bo här.



och en bild tagit från tv rummet mot äthörnan och köket



Och lilla jag ;-)


Av Mary - 10 november 2008 09:46

Jag lovade en bild på väggen. Här kommer en konstig men dock en bild ;-)

Av Mary - 9 november 2008 18:16

... kommer nog någon tänka.

Nu har vi tagit tjuren vid hornen och dragit ner tapeten där fondväggen ska sitta och smackat upp en återställare. Som alltid skedde tapetseringen under skrik och gräl... typiskt oss. Kidsen skrek, vi skrek men upp kom de till slut. Och det blev bra. Nu väntar vi med ännu mer spänning på den härliga fonden som kommer med posten vilken dag som!


Igår hade vi en jättemysig kväll tillsammans med mina föräldrar. Vi åt stek med potatis, brunsås, ättiksgurkor, sallad och som sköljdes ner med öl och snaps varvat med intressanta samtalsämnen. 


Farsdag är det ju också idag. Martin fick äran att vakna med en förkylning. Han och Bruno låg kvar lite extra länge så det va vår lilla present till fadern ;-) Förutom glassen med kärleksmums och te.  Nu har Bruno gnällt länge nog efter mig så jag får släppa "pennan" och återuppta min mammaroll.

En fortsatt trevlig farsdag!

Bye

Av Mary - 8 november 2008 07:08

Idag ska jag på min första loppis på lääääänge. Jag är sååå glad och uppspelt!

Håll nu tummarna att jag hittar fina saker för mycket lite pengar!


Trevlig lördag,

Mary

Ovido - Quiz & Flashcards