Alla inlägg den 10 november 2008

Av Mary - 10 november 2008 20:40

just kommit hem från träningen. Idag hade vi en vikarie och wow hon va sååå bra. Jag är totalt slut i kanelen och orkar knappt lyfta Bruno :-)

Svetten (ordagrant) rinner av mig på träningarna och det är verkligen så skönt.

Nu sitter jag vid "min" dator och Martin vid sin. Han spelar något konstigt spel med hästar och skatter ;-) och jag skriver till er som läser. Brunte sitter just nu i Ms knä och trummar på borden. Han är så söt vår lille tjockis. Precis innan satt han i sin gåstol. Det är livet på en pinne de, så blir det mesta som går att undersöka undersökt *skratt*


Nej my friends, nu är det dags att duscha och sen ska vi nog falla i bingen o glutta lite TV!


Sweet dreams!!!

Av Mary - 10 november 2008 12:12

GRATTIS MARTIN PÅ DIN NAMNSDAG! WE LOVE YOU!!! 


Det har blivit många inlägg idag. Detta pga att en god vän från Tyskland hörde av sig och jag ville visa honom lite nya bilder. Vi sms´a fram och tillbaka och plötsligt kom jag på att jag har ju ett helt album med fotos från vår sista visit i tyskland, så därför kom dessa gamla bilder upp.


Jenny (typ en av min tre besökare *skratt* ) berättade att det varit 4 bränder i Ystad inatt. Tokigt, hur kan någon vara så funtad att den sätter fyr på någon annans hus och tillbehör. Vad är man utan sitt hus och alla sina grejor. Och om det går riktigt illa utan sina barn eller man? Blotta tanken ger mig en tjock klump i halsen. Varför är jorden full av förstörda människor som mår dåligt och därför "måste" förstöra för andra? Hur kan det blir så fel? Varför blir det så fel?

Nu måste jag iväg och skaffa batteri till våra brandvarnare - tack Jen för upplysningen! Glödlampor till belysningen ute och färg till vårt omtalade TV-rum!


Hoppas vi segrar, vi med röda hjärtan!!!

Av Mary - 10 november 2008 10:43

här är ett par bilder till från då.


Monie: hast du diese gesehn?



und dashier sooo schön:







Av Mary - 10 november 2008 10:24

Hi,


jetzt hast du ein paar bilder gesehen. Ich verstehe das du es nicht lesen kannst aber wenigsten sehen ;-)

Du kannst ja kommentieren wenn du möchtest. Drueck an Kommentera und schreib...


Foto von unsere kleine urlaub in Wiesbaden 2006


Schöne bilder oder?!



 

Av Mary - 10 november 2008 10:13

Malte: Ohhh det är gott mamma

Jag: Nej, vänta låt formarna va

Malte: Nej det är ju gott *högre ton*

Jag: Ja men ta ur bunken, inte ur formen

Malte: mmmm gott  



Av Mary - 10 november 2008 09:58

Har vänner från utlandet som tyvärr inte kan läsa svenska så jag får mate dessa med bilder från oss istället: Lock and Enjoy!

Mina barn/ meine kinder / My children:


Malte



Bruno eller Sotis, vad ni föredrar. Han har just smakat på pinnen som vi använder till spisen för att putta in papper och stockar... tokunge!



Trött, förskräkt eller bara sur??? Vad tror ni?


Och Bruno en gång till i sin underbara stol från gissar 70 talet. Är den inte underbar!?




Av Mary - 10 november 2008 09:49

Och våra bilder har fått en tillfällig plats. Rummer ska ju målas om, thank god! *Men tills dess får våra fina bilder bo här.



och en bild tagit från tv rummet mot äthörnan och köket



Och lilla jag ;-)


Av Mary - 10 november 2008 09:46

Jag lovade en bild på väggen. Här kommer en konstig men dock en bild ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards